Και το όνομα αυτού…Μπάνυ!!

      

Η Πρώτη τάξη του σχολείου μας απέκτησε ζωάκι!!  Το όνομα αυτού Μπάνυ!

Η αλληλεπίδραση των ζώων με τα παιδιά μπορεί να έχει πολλά θετικά αποτελέσματα τόσο για τη συναισθηματική όσο και για τη γνωστική τους ανάπτυξη.

Οφέλη της αλληλεπίδρασης παιδιών με ζώα

  1. Συναισθηματική ανάπτυξη
    • Τα παιδιά μαθαίνουν να εκφράζουν αγάπη, φροντίδα και τρυφερότητα.
    • Αναπτύσσουν ενσυναίσθηση, καθώς κατανοούν τις ανάγκες του ζώου.
    • Μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του άγχους και του στρες.
  2. Κοινωνικές δεξιότητες
    • Ενισχύεται η υπευθυνότητα όταν τα παιδιά αναλαμβάνουν τη φροντίδα ενός ζώου.
    • Διευκολύνονται οι κοινωνικές αλληλεπιδράσεις, ειδικά σε παιδιά με δυσκολίες επικοινωνίας.
  3. Σωματική δραστηριότητα και υγεία
    • Η βόλτα με ένα σκύλο ή το παιχνίδι με ένα κατοικίδιο ενθαρρύνει τη σωματική άσκηση.
    • Υπάρχουν μελέτες που δείχνουν ότι η επαφή με ζώα μπορεί να ενισχύσει το ανοσοποιητικό σύστημα.
  4. Μάθηση και γνωστική ανάπτυξη
    • Τα παιδιά μπορούν να μάθουν βασικές έννοιες για τη φύση, τα ζώα και την ευθύνη της φροντίδας.
    • Σε εκπαιδευτικά προγράμματα, η παρουσία ζώων μπορεί να βελτιώσει τη συγκέντρωση και τη μάθηση.

Προφυλάξεις και σωστή αλληλεπίδραση

  • Τα παιδιά πρέπει να μάθουν να σέβονται τα ζώα και να μην τα τραβούν, τα ενοχλούν ή τα φοβίζουν.
  • Εξυπακούεται ότι υπάρχει επίβλεψη από ενήλικες
  • Η υγιεινή είναι σημαντική (πλύσιμο χεριών μετά την επαφή με τα ζώα).

Η σχέση μεταξύ παιδιών και ζώων μπορεί να είναι εξαιρετικά ωφέλιμη, αρκεί να υπάρχει η σωστή καθοδήγηση και ασφάλεια.

Και ιδιαίτερα ένα κουνέλι στην τάξη μπορεί να προσφέρει μια μοναδική εμπειρία μάθησης και συναισθηματικής ανάπτυξης, αρκεί να υπάρχει υπεύθυνη φροντίδα.

Με τη Δ’ τάξη στην Αρχαία Μεσσήνη

Την Παρασκευή, 28 Μαρτίου, πραγματοποιήσαμε μια πολύ ενδιαφέρουσα επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Μεσσήνης με τα παιδιά της Δ΄ τάξης. Ευτυχώς ο καιρός μας βοήθησε και μπορέσαμε να περπατήσουμε και να δούμε από κοντά τα θέατρα, το στάδιο, τους ναούς και τις κρίνες, να κάνουμε αγώνες, και τέλος να επισκεφθούμε και το Μουσείο.

     

Πιστοποιητικό Συμμετοχής HELMEPA

Η HELMEPA είναι η ελληνική ένωση για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος.

Η πρώτη δράση που έκαναν φέτος τα παιδιά της  Α’  και της  Ε’  τάξης του Σχολείου μας ήταν ένας εθελοντικός καθαρισμός – συμβολικού χαρακτήρα- της ακτής μπροστά στο Δημοτικό Σχολείου Παράλιου Άστρους, (με τη συμμετοχή και του Δ.Σχ. Παράλιου Άστρους).

Η δράση πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 23 Οκτωβρίου στο Παράλιο Άστρος.

Τώρα έφτασε στο σχολείο μας και το Πιστοποιητικό Συμμετοχής!!!

ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ!

Για άλλη μια χρονιά ασχοληθήκαμε στο σχολείο μας με τον ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ.

Παρακολουθήσαμε Video, συζητήσαμε, φτιάξαμε αφίσες, συνθήματα στο προαύλιο και προσπαθήσαμε να κάνουμε τα παιδιά να συνειδητοποιήσουν πως πρέπει να είμαστε φίλοι, πως όταν κάτι που κάνει κάποιος σε πονά με οποιονδήποτε τρόπο, σίγουρα δεν είναι αστείο ό,τι και να λέει αυτός ή οποιοσδήποτε άλλος και τέλος πως το «BULLING» δεν κάνει καλό σε κανέναν.

       

Τα μυστικά μονοπάτια του δεσίματος ενός βιβλίου, για την Ε’ τάξη

Τη Δευτέρα, 10 Μαρτίου 2025, η Ε΄ τάξη πήρε μέρος στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα:

«Τα μυστικά μονοπάτια του δεσίματος ενός βιβλίου :

Ένα βιωματικό εργαστήρι για την τέχνη της βιβλιοδεσίας»

της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Τρίπολης. Η παρουσίαση ήταν εξαιρετική και η ανταπόκρισή μας ενθουσιώδης!

Με το δικό μας χειροποίητο βιβλίο στα χέρια, ευχαριστούμε θερμά την κ. Παπαχαραλάμπους και το προσωπικό. Ανυπομονούμε για την επόμενη συνάντησή μας!

      

Το Β1 στο ΚΔΑΠ ΑΜΕΑ του Δήμου Τρίπολης

Την Παρασκευή 7 Μαρτίου το Β1 του δημοτικού σχολείου μας παρακολούθησε ένα πρωτότυπο εργαστήριο κατασκευής χειροποίητης χάρτινης κούκλας από το ΚΔΑΠ ΑΜΕΑ Δήμου Τρίπολης .

Σκοπός του προγράμματος ήταν οι μαθητές να γνωρίσουν ένα διαφορετικό είδος τέχνης που τους δίνει την δυνατότητα αυτοέκφρασης, επικοινωνίας και άσκησης της φαντασίας τους!

Άρχισαν οι εγγραφές στην Α’ Δημοτικού

Αγαπητοί γονείς,

Για το σχολικό έτος 2025-2026, οι αιτήσεις εγγραφής των μαθητών/τριών που φοιτούν για πρώτη φορά στην Α΄ τάξη του δημοτικού σχολείου θα πραγματοποιηθούν από 6 έως 26  Μαρτίου 2025.

Σύμφωνα με την υπό στοιχεία Φ.6/23967/Δ1/4-3-2025 (B’ 979) ΚΥΑ, oι εγγραφές στα δημόσια Δημοτικά σχολεία γενικής εκπαίδευσης δύναται να πραγματοποιούνται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) στην ειδική ψηφιακή πλατφόρμα «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού» στη διεύθυνση https://adimotikou.eservices.minedu.gov.gr, με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής, την οποία υποβάλλει ένας εκ των δύο γονέων/κηδεμόνων/εχόντων την επιμέλεια των μαθητών/τριών που συμπληρώνουν την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής την ηλικία των έξι (6) ετών.

Κατά το σχολικό έτος 2025-2026 στην Α’ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου θα φοιτήσουν οι μαθητές/τριες που γεννήθηκαν από 1-1-2019 έως και 31-12-2019.

Για την εγγραφή των μαθητών/τριών που φοιτούν για πρώτη φορά, στην Α΄ τάξη, σε δημόσιο Δημοτικό σχολείο γενικής εκπαίδευσης, εφαρμόζεται η ακόλουθη διαδικασία:

α) Από την 6η (12 το μεσημέρι) έως την 26η Μαρτίου οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια υποβάλλουν ηλεκτρονικά αίτηση – υπεύθυνη δήλωση εγγραφής μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr), και συγκεκριμένα της ηλεκτρονικής πλατφόρμας «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού», προκειμένου να εγγραφεί ο/η μαθητής/τρια στο δημοτικό σχολείο που έχει κατανεμηθεί, σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας. Σε περίπτωση που η διεύθυνση κατοικίας, βάσει της οποίας πραγματοποιήθηκε η κατανομή, έχει μεταβληθεί, ο/η αιτών/αιτούσα καλείται να μεταβεί εντός της προθεσμίας εγγραφών στο Νηπιαγωγείο φοίτησης για επικαιροποίηση των σχετικών στοιχείων. Σε περίπτωση μη κατανομής, ιδίως, εξαιτίας μη καταχώρισης της διεύθυνσης κατοικίας του/της μαθητή/τριας κατά την εγγραφή στο Νηπιαγωγείο,  ο/η αιτών/αιτούσα συμπληρώνει τα απαιτούμενα στοιχεία και αναρτά έγγραφο (λογαριασμό Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών (Δ.Ε.Κ.Ο.), μισθωτήριο συμβόλαιο ή άλλο πρόσφατο δημόσιο έγγραφο) από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας.

 β) Μετά την ολοκλήρωση των περιγραφόμενων στην ανωτέρω περίπτωση,  ο/η αιτών/αιτούσα δύναται να αναρτά:

* το ατομικό δελτίο υγείας μαθητή/τριας,

* το βιβλιάριο υγείας ή άλλο στοιχείο από το οποίο  αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών και

* τυχόν γνωμάτευση από Κέντρο Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής & Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη αρμόδια προς τούτο δημόσια υπηρεσία.

γ) Ο/Η αιτών/αιτούσα, εφόσον δεν αναρτήσει τα περιγραφόμενα στην περίπτωση β δικαιολογητικά, καλείται να τα προσκομίσει στο δημοτικό σχολείο κατανομής εντός της προθεσμίας εγγραφών.

  1. Η σχολική μονάδα που θα φοιτήσουν οι μαθητές/τριες προσδιορίζεται από την ηλεκτρονική εφαρμογή «GIS- based “Χωροταξικό”» με βάση τη διεύθυνση κατοικίας που έχει δηλωθεί και επικαιροποιηθεί  στο Νηπιαγωγείο φοίτησης. Σε περίπτωση που έχει γίνει χωροταξική ανάθεση σύμφωνα με το προηγούμενο εδάφιο, δεν υπάρχει δικαίωμα επιλογής διαφορετικού σχολείου. Εξαιρετικά, αιτήσεις εγγραφής δύναται να υποβάλει ηλεκτρονικά ένας εκ των δύο γονέων/κηδεμόνων/εχόντων την επιμέλεια των μαθητών/τριων που διαμένουν εκτός σχολικής περιφέρειας, από αυτήν στην οποία έχουν χωροταξικά κατανεμηθεί, εφόσον στη σχολική μονάδα φοιτούν ήδη αδέλφια του/της προς εγγραφή μαθητή/τριας.
  2. Μετά την πιστοποίηση της παρ. 1 της ενότητας Β1, ο ένας εκ των δύο γονέων/κηδεμόνων/εχόντων την επιμέλεια υποβάλλει ηλεκτρονικά την αίτησή του, ορίζοντας ποιο/ποια εκ των τέκνων του θα φοιτήσει/ουν στην πρώτη τάξη του δημοτικού σχολείου, ενώ επιβεβαιώνει ότι το/τα τελευταίο/α δεν είναι εγγεγραμμένο/α σε άλλη σχολική μονάδα. Η ηλεκτρονική πλατφόρμα «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού» διαλειτουργεί με τα πληροφοριακά συστήματα «Μητρώο Πολιτών» και «myschool» και παρέχει στον γονέα/κηδεμόνα/έχοντα την επιμέλεια κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή μερίδα του. Τα στοιχεία αυτά είναι προσυμπληρωμένα και ο γονέας/κηδεμόνας/έχων την επιμέλεια επιλέγει το τέκνο, το οποίο βρίσκεται σε ηλικία εγγραφής στην πρώτη τάξη του δημοτικού και για το οποίο επιθυμεί να υποβάλει αίτηση. Τα στοιχεία αυτά του/της μαθητή/τριας για τον/την οποίο/α αιτούνται την εγγραφή είναι τα εξής: (α) όνομα, (β) πατρώνυμο, (γ) μητρώνυμο και (δ) ημερομηνία γέννησης.
  3. Ο γονέας/κηδεμόνας/έχων την επιμέλεια επιλέγει εάν και εφόσον επιθυμεί τη φοίτηση του τέκνου του στο προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα ή στο αναβαθμισμένο πρόγραμμα ολοήμερου ή και στο τμήμα πρόωρης υποδοχής (υπό την προϋπόθεση ότι φοιτά στο ολοήμερο).
  4. Ο/Η αιτών/αιτούσα συμπληρώνει τα στοιχεία των συνοδών του/της μαθητή/τριας κατά την αποχώρηση από τη σχολική μονάδα.
  5. Πριν την τελική υποβολή της αίτησης, ο έτερος γονέας/κηδεμόνας εισέρχεται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet) και επιβεβαιώνει την αίτηση που έχει υποβληθεί από τον άλλο γονέα/κηδεμόνα. Έχει τη δυνατότητα σε περίπτωση διαφωνίας να ακυρώσει την αίτηση και να υποβάλει νέα. Σε περίπτωση συνεχιζόμενης διαφωνίας των δύο γονέων/κηδεμόνων/εχόντων την επιμέλεια εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 1510 και 1512 του ΑΚ.
  6. Μετά την υποβολή της αίτησης, οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια λαμβάνουν ενημερώσεις σχετικά με την εξέλιξη της αίτησής τους στο κινητό τηλέφωνο και στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που έχουν δηλώσει μετά την είσοδό τους στην εφαρμογή. Εφόσον απαιτούνται διορθώσεις, η αίτησή τους επιστρέφεται από το δημοτικό σχολείο στους γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια, προκειμένου να προβούν στις υποδεικνυόμενες διορθώσεις και να την υποβάλουν εκ νέου μέσω της πλατφόρμας «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού».
  7. Σε περίπτωση όπου ο γονέας/κηδεμόνας/έχων-ουσα την επιμέλεια αδυνατεί ή δεν επιθυμεί για οποιοδήποτε λόγο, να κάνει χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού», η αίτηση υποβάλλεται διά ζώσης στον/η Διευθυντή/ντρια – Προϊστάμενο/η του δημοτικού σχολείου, εντός των ορίων της σχολικής περιφέρειας σύμφωνα με την διεύθυνση κατοικίας του, ο οποίος προβαίνει σε όλες εκείνες τις ενέργειες που απαιτούνται, προκειμένου να πραγματοποιηθεί η ηλεκτρονική εγγραφή των τέκνων κάνοντας χρήση των προσωπικών του κωδικών-διαπιστευτηρίων της 4Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης (Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ.), σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 24 του ν. 4727/2020.
  8. Η πλατφόρμα «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού» παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες/έχοντες την επιμέλεια την παρακολούθηση της κατάστασης επεξεργασίας της ηλεκτρονικής αίτησής τους, κάνοντας χρήση του Μοναδικού Αριθμού Υποβολής (Μ.Α.Υ.).
  9. Οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια εφόσον οριστικοποιήσουν την ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής τους μπορούν να εισέρχονται στην πλατφόρμα και να παρακολουθούν την εξέλιξη της αίτησής τους χωρίς όμως να μπορούν να προβούν σε οποιαδήποτε τροποποίησή της, μέχρι την ενημέρωσή τους ως προς το σχολείο εγγραφής.

 

Για περισσότερες λεπτομέρειες για την ηλεκτρονική εγγραφή πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο:

Οδηγίες_για την _Εγγραφή στην_Α’ _Δημοτικού

 

E-Twinning για την Δ’ τάξη [συνέχεια]

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τους εταίρους μας και όλους εσάς για την υποστήριξή σας στην ψηφοφορία για την ανάδειξη του λογότυπου του έργου μας. Τα λογότυπα που επεξεργάστηκαν οι μαθητές των Δ1 και Δ2 τμημάτων συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους ανάμεσα σε δέκα υποψηφιότητες!!!

Δ1: 288 ψήφοι                                                                   Δ2: 155 ψήφοι